28 Απρ 2015

Ασκήσεις προμαθηματικών για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες

Επιμέλεια: Αγνή Βίκη και Ευστράτιος Παπάνης

Αρχικός στόχος μας λοιπόν δεν είναι η διδασκαλία των μαθηματικών αλλά η «βαθμιαία εισαγωγή του παιδιού στις βασικές προμαθηματικές έννοιες και διαδικασίες».

Ξεκινάμε λοιπόν με το πρώτο πρόβλημα που αφορά τα μαθηματικά των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Τα όρια στα παιδιά: Πώς τα βοηθούν και γιατί πρέπει να μπαίνουν;

Τα παιδιά έρχονται σε ένα κόσμο όπου καλούνται να συνυπάρξουν με άλλους ανθρώπους, να μάθουν να σέβονται, να αξιολογούν, να κρίνουν, να ακολουθούν ή να απορρίπτουν κανόνες και να συσχετίζονται μεταξύ τους.

Κατά τη διάρκεια της ζωής τους αποκτούν κριτική σκέψη και διαμορφώνουν γνώμη μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της δικής τους προσωπικής κοσμοθεωρίας. Θα κληθούν, όμως, να μάθουν τι σημαίνει όριο καθώς η ελευθερία τους και η αρμονική συνύπαρξη με τους άλλους θα εξαρτηθεί από αυτό. Για παράδειγμα, δε θα μπορούν να είναι ελεύθερα ούτε ευτυχισμένα αν δεν μάθουν να σέβονται την ελευθερία των άλλων, έννοια συνυφασμένη με το όριο, εφόσον η δική μας ελευθερία σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου και αντίστροφα.

27 Απρ 2015

Βάλτε velcro στα τουβλάκια!

Τα τουβλάκια είναι το αγαπημένο παιχνίδι για παιδιά διαφόρων ηλικιών! Χρωματιστά ή μη, μόνο κύβοι ή μαζί με διάφορα στερεά, η φαντασία και η κατασκευαστικότητα αναπτύσσονται...

3 Ιδέες με "μακαρόνια κολύμβησης"

Τα "μακαρόνια κολύμβησης" είναι αφρώδης σωλήνες, σε διάφορα μεγέθη, διαμέτρους και χρώματα, τους οποίους μπορείτε εύκολα να προμηθευτείτε από καταστήματα παιχνιδιών ή μέσω internet. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 3 εναλλακτικούς τρόπους χρήσης τους, πέρα από τη θάλασσα ή την πισίνα.

24 Απρ 2015

Πώς σκέφτονται τα νήπια;

Το νήπιο συγκρινόμενο με το βρέφος, παρουσιάζει καταφανή νοητική υπεροχή. Αρχίζει να εισέρχεται στην περίοδο της συμβολικής – παραστατικής λειτουργίας και της νοητικής διανόησης, αποκλειστικό γνώρισμα της ανθρώπινης νοημοσύνης. Συγκρινόμενο όμως το νήπιο με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας ή με έναν ώριμο ενήλικα, σαφώς παρουσιάζει πλείστες και σημαντικές νοητικές απώλειες.

Η σκέψη του νήπιου χαρακτηρίζεται από τα εξής:

23 Απρ 2015

Το εμβόλιο MMR ενοχοποιείται για αυτισμό;

Το τριπλό εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (μαγουλάδων), γνωστό διεθνώς ως MMR, δεν αυξάνει τον κίνδυνο για την ανάπτυξη διαταραχών αυτισμού στα παιδιά που το κάνουν, συνεπώς οι γονείς δεν πρέπει να έχουν τέτοιους φόβους και να αποφεύγουν τον εμβολιασμό. Αυτό είναι το καθησυχαστικό συμπέρασμα μιας ακόμη νέας μεγάλης επιστημονικής έρευνας, η οποία αξιολόγησε την ασφάλεια του ευρέως διαδεδομένου εμβολίου.

Η ανησυχία είχε ξεκινήσει από μια μελέτη του 1998, η οποία όμως αργότερα είχε καταγγελθεί ως αστήρικτη, με συνέπεια το έγκριτο ιατρικό περιοδικό "The Lancet", που την είχε αρχικά δημοσιεύσει, να υποχρεωθεί να την αποσύρει. Έκτοτε -και μετά από τον θόρυβο που δημιουργήθηκε στο ευρύ κοινό- διεξάγονται μελέτες για να βεβαιώσουν ειδικούς και μη σχετικά με την ασφάλεια του εμβολίου.

22 Απρ 2015

Κόλλησε τα γράμματα! Μια Κιναισθητική άσκηση Φωνημικής επίγνωσης

Η ανατροφοδότηση του υλικού στα προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Παρέμβασης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρος επιτυχίας. Όσο πιο πολλές και διαφορετικές εμπειρίες μάθησης δίνονται τόσο πιο πολλές και οι πιθανότητες να ανακαλύψει το ίδιο το παιδί αλλά και ο ειδικός θεραπευτής το στυλ μάθησης που του ταιριάζει. Οι επιτυχημένες προσπάθειες βασίζονται κυρίως στην Κιναίσθηση και στην Πολυαισθητηριακή προσέγγιση. Η ποικιλία της μαθησιακής διαδικασίας θα διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέσα από την ενεργό συμμετοχή του παιδιού.