11 Ιαν 2016

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 8 ΧΡΟΝΙΑ

Προσοχή!

Οι παρακάτω αναπτυξιακοί σταθμοί είναι κατά προσέγγιση και τα ηλικιακά όρια δεν ισχύουν απόλυτα για  όλα τα παιδιά.

Ένα παιδί που δεν έχει ακόμα κατακτήσει τους σταθμούς που αντιστοιχούν στην ηλικία του δεν έχει απαραίτητα κάποιο αναπτυξιακό πρόβλημα αλλά χρειάζεται  αξιολόγηση η οποία μπορεί να γίνει μόνο από τον ειδικό παιδίατρο-αναπτυξιολόγο.

8 Ιαν 2016

Γνωρίστε τη Τζούλια, τo Πρώτo Muppet του Sesame Street με Αυτισμό

Ένα κορίτσι με το όνομα Τζούλια εντάχθηκε στα μέλη των muppet του διάσημου τηλεοπτικού παιδικού προγράμματος της Μεγάλης Βρετανίας “Sesame Street”, ως το πρώτο muppet με αυτισμό. 

Η Τζούλια εμφανίζεται σε ένα online παραμύθι με τίτλο «Είμαστε Καταπληκτικοί 1, 2, 3,» στο οποίο ενώ αυτή και ο Έλμο έχουν κανονίσει να παίξουν μαζί, έρχεται στη παρέα τους και ένα άλλο Muppet, η Άμπι, η οποία μαθαίνει ότι στη Τζούλια αρέσει να παίζει λίγο διαφορετικά από αυτήν και από τον Έλμο. Η Τζούλια δεν θα εμφανιστεί ακόμη στο κύριο τηλεοπτικό πρόγραμμα του “Sesame Street”, αλλά το παραμύθι είναι μέρος ενός δικτυακού τόπου και της εφαρμογής, «SesameStreet και Αυτισμός: Δείτε το Καταπληκτικό σε όλα τα παιδιά», το οποίο διαθέτει επίσης βίντεο και πόρους για τα παιδιά και τους γονείς. 

7 Ιαν 2016

Διαδραστικά παιχνίδια για παιδιά με αυτισμό: Η σημασία της εργοθεραπείας


Το παιχνίδι κατέχει μια από τις σπουδαιότερες θέσεις στην ζωή του παιδιού. Η διαδικασία του παιχνιδιού εμφανίζεται ως μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει ταυτόχρονα πολλές πράξεις, προσανατολισμούς και εκφράσεις , που δρουν σαν μια διαδικασία μάθησης και συναισθηματικής εξέλιξης. Το παιδί έχει την ευκαιρία να αντιλαμβάνεται καλύτερα το σώμα του, τα όρια και τον προσανατολισμό του, προσαρμόζοντας κατάλληλα την κίνηση του στις ανάγκες των παιχνιδιών.

Το παιχνίδι εκτός από ανάγκη του παιδιού για ψυχαγωγία, αποτελεί εργαλείο για την εκπαίδευση και για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

6 Ιαν 2016

"Γιατί να διπλώσει τα ρούχα του"; Tip ανεξαρτησίας και συγκέντρωσης.

Η συμμετοχή των παιδιών απο μικρη ηλικία στις "δουλειές του σπιτιού" δίνει πολύτιμα μαθήματα γνωστικής εξέλιξης. Η βοήθεια στη πρακτική καθημερινή ζωή διαθέτει σημαντικά εργαλεία που ενισχύουν τομείς οι οποίοι χρειάζονται για τη σωστή ανάπτυξη του. Στο σπίτι είναι πολλές οι στιγμές που οι γονείς μπορούν να κάνουν "πάυση" λίγο στο χρόνο και να δώσουν την ευκαιρία στο παιδί να εξασκήσει δεξιότητες που έχει και θα το βοηθήσουν αργότερα να λύσει πιο πολύπλοκα προβλήματα, να γράψει, να συγκεντρώνεται.

Σε ποιόν μαθησιακό τύπο ανήκει το παιδί σας;

Υπάρχουν παιδιά που δείχνουν να μην είναι προορισμένα να γίνουν ο καλύτερος μαθητής ή μαθήτρια της τάξης τους. Αντίθετα, δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις σχολικές απαιτήσεις. Συχνά, οι γονείς τους αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά ως «ύποπτα» για μαθησιακές δυσκολίες ή –ακόμα πιο απλοϊκά- καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι… δεν παίρνουν τα γράμματα. Όμως πολλές φορές στις σχολικές επιδόσεις του παιδιού δεν παίζει ρόλο μόνο η αντιληπτική του ικανότητα αλλά και οι μέθοδοι με τις οποίες μεταδίδεται η γνώση. Γιατί κάθε παιδί έχει ένα δικό του τρόπο να αφομοιώσει καλύτερα τις πληροφορίες, έχει αυτό που ονομάζεται το δικό του «μαθησιακό τύπο».

5 Ιαν 2016

Βοηθήστε το παιδί να οργανώνεται

Πολλά παιδιά δυσκολεύονται στην οργάνωση του χώρου και των πραγμάτων τους, με αποτέλεσμα να αργούν πολύ να ξεκινήσουν το διάβασμα ή να σηκώνονται όλη την ώρα ψάχνοντας τα απαραίτητα βιβλία, τετράδια, μολύβια. Επίσης, συχνά ξεχνούν πράγματα στο σπίτι ή στο σχολείο και ακόμα και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες δεν ετοιμάζονται μόνα τους!

Στερεοτυπίες στα παιδιά

Συχνά στην παιδική ηλικία συναντάμε επαναλαμβανόμενες, κινήσεις χωρίς λόγο («έρχονται από μόνες τους» όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα παιδιά)  που λέγονται στερεοτυπίες.

Σύμφωνα με το διαγνωστικό εγχειρίδιο Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV-TR) πρόκειται για κινήσεις που παρεμβαίνουν στις καθημερινές δραστηριότητες, μπορεί να επιμείνουν πέραν των 4 εβδομάδων και δεν οφείλονται σε άλλες ιατρικές καταστάσεις, φάρμακα ή άλλη αναπτυξιακή διαταραχή.