12 Δεκ 2011

Η σημασία του βιβλίου από μικρή ηλικία..

Πολλοί γονείς ξεκινούν να διαβάζουν βιβλία στα παιδιά τους από την ηλικία των 2-3 χρόνων και μετά. Ωστόσο, κάτι που, ίσως, αρκετοί γονείς δεν γνωρίζουν είναι ότι η αρχή για να έρθει ένα παιδί σε επαφή με το βιβλίο, μπορεί να γίνει ήδη κατά τους πρώτους μήνες της ζωής του.


 
Βιβλία από ετών… 0

Ο παιδοψυχολόγος κ. Ιωσήφ Κουράκης υπογραμμίζει ότι από τον πρώτο κιόλας χρόνο της ζωής ενός παιδιού είναι καλό να αποκτά εικόνες μέσα από βιβλία, ακόμα και στην πιο απλή και βρεφική μορφή τους, όπως είναι τα υφασμάτινα βιβλία με φωτογραφίες και γράμματα.

Η σημασία αυτής της πλέον απλουστευμένης μορφής βιβλίου είναι μεγάλη, καθώς το βρέφος αποκτά από νωρίς ενδιαφέρον για το βιβλίο και την αφήγηση.

Στόχος, σε αυτές τις ηλικίες, λέει η νηπιαγωγός κα Βουβούση, δεν είναι να αποκτήσει το παιδί γνώση, όσο το να κάνει το βιβλίο μέρος της ψυχαγωγίας και του παιχνιδιού του. Η αφήγηση μιας ιστορίας μπορεί να γεμίσει με συναισθήματα το παιδί και να το φέρει πιο κοντά με τον γονιό.

Επιπλέον, η πρώιμη επαφή με το βιβλίο δίνει στο παιδί ένα παραπάνω κίνητρο να μιλήσει, να επικοινωνήσει, ενώ οι εικόνες του βιβλίου διεγείρουν τη φαντασία του, έτσι ώστε να δημιουργήσει τις δικές του προτάσεις που έπειτα θα γίνουν ιστορίες.

Το παιδικό βιβλίο στη νηπιακή ηλικία

Η επιλογή του βιβλίου για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας έχει να κάνει κυρίως με το ένστικτο του γονιού, λέει η κα Βουβούση, η οποία παροτρύνει τους γονείς να ξεφυλλίσουν με προσοχή το βιβλίο που σκέφτονται να αγοράσουν στο παιδί τους.

«Μετά τα δύο έτη, το νήπιο έχει πλέον την ικανότητα να κάνει τις δικές του επιλογές, ακόμα και όσον αφορά τα βιβλία που θα διαβάσει» υποστηρίζει η νηπιαγωγός.

Συμβουλεύει, δε, να μην απορρίψουμε το βιβλίο που θα έχει διαλέξει το παιδί μας, ακόμα κι αν είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχουμε επιλέξει εμείς, αλλά να του τα διαβάσουμε και τα δύο, διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντές του.

Η κα Γκιόκα τονίζει πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουμε βιβλία τα οποία το παιδί μας θα μπορέσει να προσεγγίσει πολυαισθητηριακά. Έτσι ένα βιβλίο μπορεί να έχει εικόνες που θα κοιτάει το παιδί (οπτικός τομέας), να παράγει ήχους (ακουστικός τομέας) ή μπορεί να δίνει την ευκαιρία στο παιδί να αγγίξει (αφή).

Ως προς το περιεχόμενο, η ίδια προτείνει, ιδιαίτερα για παιδιά νηπιακής ηλικίας, να προτιμάμε βιβλία που μπορούν να τα ευαισθητοποιήσουν σε θέματα που αφορούν σε τομείς όπως: η ανακύκλωση, η φιλία, τα συναισθήματα, η διαφορετικότητα κ.ά..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...