16 Ιαν 2012

Αυξάνοντας το επίπεδο δυσκολίας σε εύκολες δραστηριότητες..

Όπως βλέπετε και στην φωτογραφία απλές δραστηριότητες, εύκολα γίνονται πιο δύσκολες...

Απλά με το κλείσιμο των ματιών, το επίπεδο δυσκολίας μπορεί να ανέβει...

Το παιδί με κλειστά τα μάτια, προσπαθεί να προσανατολιστεί, να πιάσει το επόμενο σχήμα (φόρμα), να το ψηλαφήσει με τα χέρια του (απτική ενημερότητα), να χρησιμοποιήσει την ικανότητα της στερεογνωσίας και να επιτύχει την σωστή τοποθέτηση στην σωστή υποδοχή.

Για ακόμα πιο δύσκολο επίπεδο της ίδιας δραστηριότητας, επιλέξτε ενσφηνώματα με διαφορετικά σχήματα ή σχέδια.


Τα παιδιά μαθαίνουν με το σώμα τους, αφαιρώντας το οπτικό ερέθισμα, απτικά και κιναισθητικά. Έτσι αρκετές γνώσεις κατακτώνται και αφομιώνονται καλύτερα... Μην ξεχνάμε ότι αυξάνουμε με αυτόν τον τρόπο, και το επίπεδο της πρόκλησης και του κινήτρου!!

Θα ήθελα να σημειώσω ακόμα κάτι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. Θα ήταν χρήσιμο τέτοιες δραστηριότητες -που αφαιρείται το οπτικό ερέθισμα- να μην τις χρησιμοποιούμε σε παιδιά που έχουν κάποιου είδους αμυντικότητα και δεν αντέχουν το κλείσιμο των ματιών. 

Σε πρώτο στάδιο, θα ήταν χρήσιμη η βελτίωσή τους στην αισθητηριακή επεξεργασία και έπειτα, όταν θα μπορούν να το διαχειριστούν, να εμπλακούν σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Αν το παιδί παρακολουθεί πρόγραμμα εργοθεραπευτικής παρέμβασης, θα ήταν ΣΚΟΠΙΜΟ να συζητήσετε με τον εργοθεραπευτή πριν ζητήσετε από το παιδί να ασχοληθεί με την δραστηριότητα.




Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...