28 Μαρ 2012

Δυσαριθμησία

Υπάρχουν γονείς που ανησυχούν και στεναχωριούνται όταν το παιδί τους δεν τα πάει καλά στα μαθηματικά, και άλλοι πάλι που το παίρνουν ως δεδομένο. Αυτό έτσι είναι. Το παιδί δεν είναι καλό στα πρακτικά μαθήματα και λογικά περιμένουν να είναι καλό στα θεωρητικά.

Κι όμως τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες ασχολούνται με μια ειδική μαθησιακή δυσκολία και ονομάζεται δυσαριθμησία. Σύμφωνα με αυτή, κάποια παιδιά εμφανίζουν δυσκολία στην κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, στην ανάγνωση και στη γραφή των μαθηματικών συμβόλων και αριθμών και στην πρακτική υλοποίηση και εκτέλεση των μαθηματικών πράξεων και πρόκειται για μία νευρογνωστική διαταραχή με γενετική βάση.

Οι ειδικοί πάντως υποστηρίζουν ότι η δυσαριθμησία χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να γίνεται κατάλληλη διάγνωση και έγκαιρη αντιμετώπιση στα παιδιά που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην αριθμητική.

Συμπτώματα που φανερώνουν δυσαριθμησία:

• δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή των αριθμών
• παραλείψεις αριθμών, αντιστροφές ή αντικατάσταση ενός αριθμού με κάποιον άλλον αριθμό
• δυσκολία τοποθέτησης των αριθμών στη σωστή σειρά (προβλήματα σειροθέτησης)
• εκτέλεση των μαθηματικών πράξεων με χρησιμοποίηση των δαχτύλων για το μέτρημα των αριθμών (ακόμη και σε ηλικία άνω των 8 ετών)
• δυσκολία στην εκτέλεση της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης είτε γραπτώς είτε νοερώς
• συνεχής παράλειψη των κρατουμένων στις μαθηματικές πράξεις
• δυσκολία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών (το παιδί δεν μπορεί να διαχωρίσει εύκολα το μεγάλο από το μικρό, τα πολλά από τα λίγα)
• δυσκολία, ενδεχομένως στην κατανόηση των μαθημάτων της γεωμετρίας και της τριγωνομετρίας
• προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και δυσκολία ανάγνωσης των χαρτών
• αδυναμία αίσθησης του χρόνου (το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει γεγονότα που είτε έχουν γίνει στο παρελθόν είτε πρόκειται να γίνουν στο μέλλον)
• δυσκολία εκμάθησης της ώρας
• δυσκολία, ενδεχομένως, στην εκμάθηση των μουσικών συμβόλων
• δυσκολία στην ενασχόληση με επιτραπέζια παιχνίδια που βασίζονται σε μία λογική σειρά (το παιδί μπορεί να μη θυμάται πότε είναι η σειρά του να παίξει ή να μη μπορεί θυμηθεί το σκορ των παικτών)
• τέλος, δυσκολίες στις συναλλαγές και στη διαχείριση των χρημάτων στην καθημερινή ζωή

Τι θα κάνετε:
Το σημαντικότερο είναι να γίνει έγκαιρα η διάγνωση και η αξιολόγηση του προβλήματος ώστε να ακολουθήσει η εξατομικευμένη ειδική διδασκαλία. Αν όλη αυτή η διαδικασία ξεκινήσει στην αρχή της σχολικής ζωής τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα περιθώρια βελτίωσης του παιδιού. Ο στόχος είναι το παιδί να μάθει τα μαθηματικά σύμβολα, να κατανοήσει τις μαθηματικές έννοιες και να μπορέσει να επεξεργαστεί και να συγκρίνει τα ποσοτικά μεγέθη, έννοιες κια ικανότητες που θα του χρησιμεύσουν στην ενήλικη ζωή του.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...