22 Μαρ 2012

Τα παιδιά δημιουργούν και μαθαίνουν

Μια καταπληκτική ΙΔΕΑ!!!

Θα σας περιγράψω μια δραστηριότητα, που μόλις την διαβάσετε θα αναρωτηθείτε πως δεν το είχατε σκεφτεί πιο πριν...

Τα υλικά που θα χρειαστείτε εύκολα....

Καλαμάκια, ψαλίδι, χαρτί, πλαστική διάφανη κολλητική μεμβράνη (την χρησιμοποιούμε για να τυλίγουμε τα βιβλία των μικρών μας)

Πολλές φορές, για να βοηθήσουμε ένα παιδί να αρχίσει να χρησιμοποιεί λειτουργικά το ψαλίδι -πριν του δώσουμε να κόψει χαρτί- ξεκινάμε με το κόψιμο καλαμακιών, πλαστελίνης, καθαριστικών πίπας, λωρίδων χοντρού χαρτονιού κ.α.,  δηλ. υλικά λίγο πιο σκληρά από το χαρτί. Είναι μια διαδικασία που αρέσει στα περισσότερα πιτσιρίκια, και τα διευκολύνει να εισαχθούν στην χρήση νέου εργαλείου όπως είναι το ψαλίδι.

Προσωπικά μου αρέσει πολύ να ξεκινάμε με το κόψιμο πολλών χρωματιστών καλαμακιών, να πετάγονται σε όλη την αίθουσα, στην συνέχεια να τα μαζεύουμε και να τα τοποθετούμε σε ένα κουτάκι -κάποιες φορές τα ομαδοποιούμε και ανα χρώμα, ανάλογα τις ανάγκες του παιδιού- και στο τέλος να τα κολλάμε σε κάποιο σχέδιο "χρωματίζοντάς το", αντί να χρησιμοποιήσουμε μαρκαδόρους. 

Εναλλακτικά μπορούμε.....

Να κόψουμε (ο ενήλικας στην περίπτωση που το παιδί είναι μικρό σε ηλικία για να επιτύχει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα) ακανόνιστα σχήματα /πλαίσια και να τα κολλήσουμε στην πλαστική μεμβράνη. 

Στη συνέχεια, ζητάμε από το παιδί να γεμίσει τα πλαίσια με τα κομμάτια από καλαμάκι, κολλώντας τα μέσα τους και με προσοχή. Είτε δημιουργώντας διαφορετικά σχεδιάκια, είτε τοποθετώντας τα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αφήσει κενά μεταξύ τους. Το καλό με αυτή τη μεμβράνη είναι ότι είναι αρκετά ισχυρή ώστε να κρατήσει τα κομμάτια, για να μην φύγουν από τη θέση τους, αλλά και αν το παιδί το μετανιώσει μπορεί να μετακινήσει όποια και όσα κομμάτια θέλει για να τους αλλάξει θέση.

 
Και τι θα γίνει αν το κολλήσετε στο παράθυρο? Με το φως, το αποτέλεσμα θα είναι υπέροχο...
Οπότε να θυμάστε, η μεμβράνη που μας περισσεύει μετά από το τύλιγμα των βιβλίων ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΕΤΑΜΕ!
Την χρησιμοποιούμε δημιουργικά....


Κάποιες από τις δεξιότητες που θα αναπτυχθούν καθόλη τη διαδικασία είναι: η λεπτή κινητικότητα, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, ο αμφίπλευρος συντονισμός, η σύλληψη αντικειμένων με την λαβή pincer, η αντίληψη των ορίων ενός πλαισίου, η εστίαση της προσοχής, η μυική ενδυνάμωση.

Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...