Είναι μια άσκηση που στοχεύει στην ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου, στην καλλιέργεια της ολοκληρωμένης δομής των προτάσεων και στον εμπλουτισμό λεξιλογίου. Απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού, είναι πολύ απλή και αποτελεσματική!
Σε ένα χαρτί γράφουμε μια απλή πρόταση. Ζητάμε από το παιδί να μεγαλώσει την πρόταση, απαντώντας σε απλές ερωτήσεις όπως πού, πότε, γιατί κ.λ.π.
Παράδειγμα 1: Ο σκύλος τρέχει.
πού; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή.
γιατί; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή γιατί είδε μια γάτα.
Παράδειγμα 2: Το καράβι έφυγε.
πότε; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα.
για πού; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα με προορισμό τη Σαντορίνη.
Παράδειγμα 3: Ήρθε
ποιος; Ο παππούς ήρθε.
πού; O παππούς ήρθε στο σπίτι μας.
πώς; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο.
γιατί; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
πότε; Το πρωί ήρθε ο παππούς στο σπίτι με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
Μπορείτε να δίνετε στο παιδί μια μικρή πρόταση ή απλά ένα ρήμα, ώστε να φτιάξει ουσιαστικά μια πρόταση από την αρχή! Με τις ερωτήσεις μεγαλώνει η πρόταση κάθε φορά. Για να μην γράφει συνέχεια το παιδί, του ζητάμε να γράψει μόνο στο τέλος την ολοκληρωμένη μεγάλη πρόταση που δημιούργησε.
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
paidagwgos.blogspot.gr
Σε ένα χαρτί γράφουμε μια απλή πρόταση. Ζητάμε από το παιδί να μεγαλώσει την πρόταση, απαντώντας σε απλές ερωτήσεις όπως πού, πότε, γιατί κ.λ.π.
Παράδειγμα 1: Ο σκύλος τρέχει.
πού; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή.
γιατί; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή γιατί είδε μια γάτα.
Παράδειγμα 2: Το καράβι έφυγε.
πότε; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα.
για πού; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα με προορισμό τη Σαντορίνη.
Παράδειγμα 3: Ήρθε
ποιος; Ο παππούς ήρθε.
πού; O παππούς ήρθε στο σπίτι μας.
πώς; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο.
γιατί; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
πότε; Το πρωί ήρθε ο παππούς στο σπίτι με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
Μπορείτε να δίνετε στο παιδί μια μικρή πρόταση ή απλά ένα ρήμα, ώστε να φτιάξει ουσιαστικά μια πρόταση από την αρχή! Με τις ερωτήσεις μεγαλώνει η πρόταση κάθε φορά. Για να μην γράφει συνέχεια το παιδί, του ζητάμε να γράψει μόνο στο τέλος την ολοκληρωμένη μεγάλη πρόταση που δημιούργησε.
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
paidagwgos.blogspot.gr
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου