25 Σεπ 2015

3 Δραστηριότητες για ενίσχυση της συγκέντρωσης...στο σπίτι!

Τώρα που ο καιρός "χαλάει" οι ευκαιρίες για κίνηση και εκτόνωση των παιδιών περιορίζονται...
παρ΄όλο που οι ανάγκες τους παραμένουν. 

Τί μπορούμε να κάνουμε για να τους παρέχουμε αυτές τις ευκαιρίες;
Η εφαρμογή των παρακάτω δραστηριοτήτων μπορεί να κάνει τη διαφορά, παρέχοντας στο παιδί πληθώρα κινητικών και αισθητηριακών ερεθισμάτων, τα οποία λειτουργούν τόσο σαν ρυθμιστές της αισθητηριακής αναζήτησης όσο και σαν διέξοδος της περισσευούμενης ενέργειας.


(1) Εμπόδια
Χρησιμοποιώντας τα πράγματα που έχετε στο σπίτι (κουτιά παπουτσιών, βιβλία, χαλιά κ.λ.π) καθώς και τα έπιπλα (καναπές, τραπέζι, καρέκλες, κ.λ.π) προκαλέστε το παιδί να ακολουθήσει έναν δρόμο μετ΄εμποδίων. Για παράδειγμα ζητήστε του να συρθεί για να κατέβει από τον καναπέ με τα χέρια στο πάτωμα, να ρολλάρει πάνω στο χαλί, να μπουσουλήσει κάτω από το τραπέζι και στο τέλος να σηκωθεί και να πηδήξει πάνω από τα κουτιά των παπουτσιών. Επενδύστε τις δραστηριότητες αυτές με μουσική και γιατί όχι...Χορέψτε γύρω από το τραπεζάκι του σαλονιού χτυπώντας ένα αυτοσχέδιο τύμπανο.

(2) Σκληρή δουλειά
Κινητοποιήστε το παιδί να σας βοηθήσει σε δουλειές του σπιτιού και όχι μόνο, προκειμένου να ενεργοποιήσει διάφορες ομάδες μυών, πρωτού καθήσει να διαβάσει. Για παράδειγμα μπορεί να σπρώξει τη λεκάνη με τα ρούχα και να βοηθήσει στο άπλωμα (συνδυασμός ιδιοδεκτικών ερεθισμάτων, έλεγχος δύναμης και λεπτή κίνηση χρησιμοποιώντας τα μανταλάκια). Ζητήστε του να πετάξει στον αέρα ένα αντικείμενο (π.χ το σακουλάκι με το ρύζι) και να προσπαθήσει να το πιάσει με το ένα χέρι, την ώρα που σας βοηθά στην κουζίνα.

(3) Γυμναστική και αναπνοές
Δεν χρειάζεστε γυμναστήριο για να κάνει το παιδί μερικά push ups στο πάτωμα ή στην καρέκλα (ανασηκώνοντας το σώμα του με τα χέρια στο κάθισμα και τα πόδια σηκωμένα) ακόμη και όρθιο (σπρώχνοντας με τις παλάμες τον τοίχο). Εφόσον έχει τον κατάλληλο συντονισμό, καλό είναι και το σχοινάκι. Εμπλουτίστε την κίνηση με στοματικά ερεθίσματα χρησιμοποιώντας σφυρίχτρες, παιδικά πνευστά όργανα, φούσκες και καλαμάκια. 

Να θυμάστε ότι:
*Η κίνηση αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών στον εγκέφαλο, ενισχύοντας τη συγκέντρωση προσοχής.
*Δραστηριότητες που απαιτούν οπτικοκινητικό συντονισμό, αναγκάζουν τον εγκέφαλο να δημιουργήσει οδούς που δεσμεύουν το απαραίτητο επίπεδο διέγερσης.
*Η βαθιά αναπνοή αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου, η οποία ενισχύει τη συγκέντωση.
*Η κίνηση αυξάνει επίσης την κυκλοφορία του αίματος τόσο στο σώμα όσο και στον εγκέφαλο, διευκολύνοντας τη λειτουργία του. 

Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια SIT
 

Η γνώμη σας:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...