30 Αυγ 2011

Ήρθε η ώρα να πάει παιδικό σταθμό;

Η στιγμή που πολλές μαμάδες πιστεύουν πως θα αργήσει πολύ να έρθει, έφτασε, και το μικρό σας αγγελούδι προετοιμάζεται για την πρώτη του μέρα στο παιδικό σταθμό! Εκεί γύρω στην ηλικία των 3 ετών ξεκινά πλέον η λεγόμενη προσχολική ηλικία, και τα… βάσανα για μικρούς και μεγάλους.
Θυμηθείτε, λοιπόν, οτι αν είστε εσείς πεπεισμένοι για το ορθό της απόφασής σας, τότε και το παιδί σας θα είναι το ίδιο βέβαιο!

Επ’ ουδενί μη μεταδίδετε στο παιδί το δικό σας άγχος, γιατί το πιθανότερο είναι ότι το δικό του άγχος του αποχωρισμού θα ενταθεί και θα δημιουργήσει προβλήματα.

Σκεφτείτε πως νιώθετε εσείς, όταν μπαίνετε μέσα σε ένα χώρο γεμάτο με άγνωστους ανθρώπους σε εσάς και πόση ώρα σας παίρνει να προσαρμοστείτε και θα αντιληφθείτε πώς μπορεί να αισθάνονται τα μικρά σας στην πρώτη τους ημέρα σε ένα τελείως άγνωστο γι’ αυτά περιβάλλον.

Ο δικός σας ρόλος είναι να του δώσετε την -όσο το δυνατό- πιο θετική εικόνα θα πρέπει να έχει για το νέο του χώρο.

Επιπρόσθετα, πρέπει να γνωρίζετε ότι έστω και ένα οικείο πρόσωπο –μικρό ή μεγάλο, δεν έχει σημασία- πάντα βοηθάει, επομένως καλό θα ήταν να γράψετε το μικρό σας σε ένα παιδικό σταθμό, που θα έχει έστω κι ένα γνωστό.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, καλό θα ήταν να το έχετε πάρει μαζί σας, στα πρώτα ραντεβού που κάνατε με τη διοίκηση του σχολείου, ωστε να έχει γνωρίσει τη δασκάλα του και το χώρο φυσικά.

Λίγο προτού να ξεκινήσει η λειτουργία του παιδικού σταθμού, και κατά προτίμηση, δύο εβδομάδες πριν, θα πρέπει να έχετε βάλει το μικρό σας σε μία ρουτίνα ύπνου, ώστε το πρωινό ξύπνημα να μη του φανεί… βουνό.

Λίγες ημέρες πριν, κάντε μαζί τα απαραίτητα ψώνια και αφήστε να διαλέξει τη τσάντα του, το παγουράκι του, το ταπεράκι του φαγητού του και κάποια από τα φθινοπωρινά ρούχα του! Αυτό θα το βοηθήσει να χαλαρώσει και να αδημονεί να χρησιμοποιήσει ό,τι καινούργιο αγόρασε, για να το δείξει στους νέους του φίλους.

Οι παιδικοί σταθμοί δίνουν, φυσικά, οδηγίες προς… ναυτιλλομένους και συνιστούν συνήθως ένα διάστημα προσαρμογής, κατά το οποίο το παιδί ξεκινά σταδιακά, στην αρχή για λίγες ώρες και μαζί με εσάς, και αργότερα χωρίς το γονέα και για μεγαλύτερο χρονικο διάστημα.

Κάθε παιδί έχει το δικό του τρόπο προσαρμογής, αλλά εσείς οφείλετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες των παιδαγωγών του σχολείου, που επιλέξατε, και να μη δείξετε ότι σας στοιχίζουν οι ενδεχομένως υπερβολικές αντιδράσεις του (κλάματα, φωνές, κλπ).

Bazaar από τον Σύνδεσμο Θηλασμού Ελλάδος La Leche League Greece


Bazaar διοργανώνει ο Σύνδεσμος Θηλασμού Ελλάδος La Leche League Greece το Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου (12:00-16:00) στο Μοντεσσοριανό Παιδικό Σταθμό “Learning Steps”, στην Κηφισιά (Αθ. Διάκου 81 και Ύδρας 5 (Τηλ.: 210 6201107, 210 6205818).

Θα υπάρχουν λιχουδιές και σνάκ (σπιτικά, λαχταριστά σνάκ και αναψυκτικά σε χαμηλές τιμές),
λαχειοφόρος αγορά (με υπέροχα δώρα για όλη την οικογένεια!), 2ο Χέρι (παιδικά και γυναικεία ρούχα, παιχνίδια και βιβλία, σε καταπληκτικές τιμές!), καινοτόμοι μικροπωλητές.

Σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση αναβάλλεται.
Γραμμή Επικοινωνίας: 210 6003249, http://www.llli.org

Πηγή: http://www.iatronet.gr

29 Αυγ 2011

Παιχνίδια για εξυπνότερα παιδιά


Ακόμα και οι πιο συνηθισμένες, κλασσικές δραστηριότητες, μπορούν να βοηθήσουν με διασκεδαστικό τρόπο την ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων ενός παιδιού καθώς μεγαλώνει.


 Δεν χρειάζεται να νανουρίζει κανείς ένα μωρό τραγουδώντας του αποτελέσματα μαθηματικών τύπων και τετραγωνικές ρίζες, για να το κάνει εξυπνότερο. Απλά, τραγουδήστε, συγκρίνετε, χειροκροτήστε και μετρήστε.
Μπορεί με απλό τρόπο και μέσα από το παιχνίδι, ένα πολύ μικρό παιδί να μάθει τις έννοιες των μεγεθών, των αριθμών, της τοποθεσίας, αλλά και της σύγκρισης. Με συνηθισμένες εκφράσεις, όπως «το μικρό κουτάκι είναι πάνω στο τραπέζι», μπορεί ένα παιδάκι να καταλάβει σταδιακά και μέσα από το παιχνίδι, πιο είναι το πάνω, το κάτω, το δεξιά, το αριστερά, το μεγάλο, το μικρό, το μπροστά, το πίσω, το βαρύ, το ελαφρύ, το τετράγωνο, το τρίγωνο…αλλά ακόμα και τα χρώματα.

Μερικές απλές προτάσεις, που αναφέρονται στον αριθμό των παιχνιδιών που βρίσκονται μπροστά του, του χρώματος του καθενός από αυτά, αλλά και της θέσης τους στο χώρο, μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων ενός παιδιού γρηγορότερα από ότι συνήθως.

Εκτός από τα τραγουδάκια και τις προτάσεις, που μπορεί να περιέχουν τέτοιου είδους πληροφορίες, υπάρχουν και παιχνίδια που πωλούνται στα καταστήματα και κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά. Είναι εκείνα που ωθούν το παιδί να τοποθετήσει τα ανάλογα σχήματα, μέσα από τις αντίστοιχες τρύπες, αλλά και εκείνα που με τραγουδάκια εκπαιδεύουν τα παιδιά να μετρούν και να μαθαίνουν από νωρίς την αλφάβητο. Μετά από τα πρώτα του γενέθλια, ένα παιδί είναι σε θέση να προβεί σε τέτοιες δραστηριότητες μόνο του και χωρίς καμία βοήθεια από τους γονείς του.

Αντίστοιχα, το χτύπημα των χεριών –τα γνωστά σε όλους παλαμάκια- μαθαίνουν στα παιδιά έννοιες όπως ο ρυθμός και τα μουσικά μοτίβα. Βάλτε λοιπόν μουσική και ενθαρρύνετε το παιδί σας να ακολουθήσει το ρυθμό με τα χεράκια του ή να χορέψει με το χειροκρότημά σας. Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε στο σπίτι. Μπορεί να είστε στο αμάξι, στο μπάνιο ή ακόμα και στην πλατεία για βόλτα.

Μετατρέψτε λοιπόν το παιχνίδι, από απλή διασκέδαση, σε ένα χρήσιμο μέσος εκπαίδευσης και ανάπτυξης του παιδιού σας.

Πηγή: http://www.mother.gr

28 Αυγ 2011

Διοργάνωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης παιδιών

Η «Μικρόπολις», η μεγαλύτερη διοργάνωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης παιδιών, οικογενειών και μαθητών γεμίζει για δεύτερη συνεχή χρονιά την «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων με συναρπαστικές Γειτονιές, ενώ πραγματοποιείται και φέτος με την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Ενώνει ξανά πανεπιστήμια, ινστιτούτα, μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και γνωστές μη κυβερνητικές οργανώσεις με καινοτόμο εκπαιδευτικό έργο, σε δράσεις ειδικά σχεδιασμένες για «Μικροπολίτες» ηλικίας 2-13 ετών.


Η συναυλία με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής είναι μία από τις μεγάλες εκπλήξεις που περιμένουν μικρούς και μεγάλους στη φετινή “Μικρόπολις”.

Η «Μικρόπολις» φέρνει τα παιδιά σε άμεση επαφή με: ερευνητικές ομάδες, μη κυβερνητικές οργανώσεις, ινστιτούτα, μουσεία και πρωτοβουλίες ιδιωτικές και της κοινωνίας των πολιτών.

Τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα της Μικρόπολις χωρίζονται σε θεματικές ενότητες, τις «Γειτονιές» και δίνουν σε μαθητές Δημοτικού και παιδιά την ευκαιρία να μάθουν μέσα απ΄το παιχνίδι τί σημαίνει στην πράξη «ενεργός πολίτης».

Συνδυάζοντας την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, τη ψυχαγωγία, τον εθελοντισμό και την εταιρική κοινωνική ευθύνη, η Μικρόπολις πρωτοπορεί προσφέροντας στους «Μικροπολίτες» ένα προσεγμένο μπουκέτο διαδραστικών εμπειριών σε θέματα ποιότητας ζωής.

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η Μικρόπολις είναι μια πραγματικά ξεχωριστή εκπαιδευτική διοργάνωση, αποκλειστικά αφιερωμένη στους πολίτες του αύριο.

Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας
:
21, 22 & 23 Σεπτεμβρίου: 09.00 – 14.00 [Μόνο για σχολεία: προγραμματισμένες επισκέψεις Δημοτικών Σχολείων απ΄ όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής].
Σαββατοκύριακο 24 & 25 Σεπτεμβρίου: 10.00 – 20.00 [Ευρύ κοινό: παιδιά και συνοδοί, προγραμματισμένες επισκέψεις Φορέων για το Παιδί].

Πηγή: http://www.mother.gr

27 Αυγ 2011

Ομιλία και κατανόηση πάνε πακέτο..










 Εγκεφαλικοί «συγκάτοικοι» είναι η ομιλία και η κατανόηση του λόγου, σύμφωνα με νέα μελέτη..


Άμστερνταμ

Δύο είναι οι βασικές ευθύνες του εγκεφάλου όσον αφορά στην ομιλία: να παράξει τον λόγο και να αντιληφθεί το λόγο. Για χρόνια οι επιστήμονες διαφωνούσαν σχετικά με το αν οι δύο διεργασίες, παραγωγή και αντίληψη του λόγου, ενεργοποιούσαν τις ίδιες ή διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου.

Φως στο μεγάλο ερώτημα ωστόσο έρχεται να ρίξει μια νέα μελέτη ολλανδών επιστημόνων, η οποία έδειξε ότι τελικά η ομιλία και η κατανόηση αυτής μοιράζονται τις ίδιες περιοχές του εγκεφάλου.

Εγκεφαλικοί «συγκάτοικοι»

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί του Ινστιτούτου Donders στο Πανεπιστήμιο Ραντμπούντ στο επιστημονικό έντυπο «Psychological Science», στη μελέτη χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας (fMRI) για την μέτρηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε εθελοντές που είτε επαναλάμβαναν, είτε άκουγαν συγκεκριμένες προτάσεις.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι ειδικοί εντόπισαν την ενεργοποίηση των ίδιων εγκεφαλικών περιοχών. Σύμφωνα με τους ίδιους μάλιστα, τα ενδιαφέροντα ευρήματα θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν νέες θεραπευτικές οδούς για άτομα με προβλήματα ομιλίας.

Επιπλέον, τονίζουν ότι βάσει των ευρημάτων τους είναι αναμενόμενο ένα άτομο που παρουσιάζει προβλήματα στην παραγωγή του λόγου να έχει προβλήματα και στην κατανόησή του και αντίστροφα. Το παραπάνω εν πολλοίς ισχύει, ωστόσο είναι δυνατόν να υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις.

«Τα στοιχεία μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι πολλές διαφορετικές διεργασίες που αφορούν το γλωσσικό σύστημα, όπως π.χ. η κατανόηση της σημασίας ή της γραμματικής του λόγου, μπορούν ως ένα βαθμό να εμφανίζουν προβλήματα μονομερώς» αναφέρει χαρακτηριστικά η δρ Λάουρα Μενέντι, μια εκ των συγγραφέων της μελέτης.

Πηγή: http://www.tovima.gr

26 Αυγ 2011

Πώς να αναπτύξετε τη φαντασία του παιδιού σας


Διαβάστε του βιβλία, απ’ όσο πιο μικρή ηλικία γίνεται! Περιγράφοντάς του τοπία, αντικείμενα και πρόσωπα, είναι σα να βάζετε βενζίνη στο ντεπόζιτο της φαντασίας του παιδιού σας...



 Παρακάτω προτείνονται μερικοί τρόποι που, σύμφωνα πάντα με όσα λένε οι ειδικοί, δίνουν κίνητρα στα παιδιά μας να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους.

Στα πιο μικρά παιδιά διαλέξτε βιβλία με μεγάλες, γεμάτες χρώματα φωτογραφίες, και κάντε το διάβασμα την αγαπημένη σας ώρα, όταν είστε μαζί. Κάντε του θορύβους και πείτε του τι σημαίνουν. Ζητήστε του να τους επαναλάβει. Κάντε μαζί το λύκο, την κουκουβάγια, το πλοίο, το τρένο κλπ. και μαζί με αυτό μιλήστε του για ό,τι του περιγράφεται. Μη στηρίζεστε μόνο στα βιβλία.

Πλάστε του ιστοριούλες και ζητήστε του ιδέες, για να τις ολοκληρώσετε μαζί! Μπορείτε, επίσης, σε αυτές τις ιστορίες να βάλετε πρωταγωνιστή το ίδιο το παιδί και εσάς σε έναν άλλο ρόλο! Αυτό θα το βοηθήσει περισσότερο να μπει μέσα στην ιστορία και να σκεφτεί τρόπους για να την συνεχίσει. Ακόμα και όταν είστε μαζί έξω από το σπίτι, δίνετέ του ερεθίσματα. Παραδείγματος χάριν, πάρτε ευκαιρία από ένα σκύλο, που είδατε μαζί, για να του πείτε μία μικρή ιστοριούλα.

Βάλτε το να ζωγραφίσει και μετά ζητήστε του να σας πει τι έφτιαξε. Μην προτρέχετε να δώσετε τη δική σας ερμηνεία. Αυτό μπορεί να γίνει και αντίστροφα! Δηλαδή να ζωγραφίσετε εσείς κάτι γι’ αυτό, και εκείνο να σας πει τι βλέπει στη ζωγραφιά σας!

Βάλτε του να ακούει μουσική! Από την εποχή που είναι μωρό ακόμα, καλό θα ήταν να του βάζετε μουσική, για να κοιμηθεί ή να παίξει. Γενικά, είναι απαραιτητη η μουσική ως άκουσμα μέσα στο σπίτι. Έχει αποδειχθεί ότι η μουσική ενθαρρύνει τα παιδιά να τραγουδήσουν, να χορέψουν να κάνουν ότι παίζουν όργανα! Συνήθως μάλιστα τα τραγούδια, που τραγουδούν είναι δικής τους έμπνευσης, όπως φυσικά και ο χορός τους.

Παίξτε μαζί του θέατρο! Κάντε εσείς, ας πούμε, το παιδί και δώστε του το ρόλο της μητέρας! Προσποιηθείτε ότι είστε άλογο και εκείνο ο αναβάτης, ή ότι είστε εσείς γάτα και εκείνο ο σκύλος και αυτοσχεδιάστε!

Περιορίστε την ώρα που το παιδί βλέπει τηλεόραση. Σίγουρα υπάρχουν εξαιρετικά προγράμματα για να διδάξουν τα παιδιά σας, αλλά μην το παρακάνετε, γιατί η εικόνα που παρέχει η τηλεόραση είναι έτοιμη τροφή και δεν ωθεί το παιδί σας στη δημιουργία.

Αποδεχθείτε το φανταστικό του φίλο, μια και οι ειδικοί πιστεύουν ότι το να έχει επινοήσει ένα παιδιά έναν φανταστικό φίλο, είναι σημάδι δημιουργικότητας και κοινωνικότητας και τρόπος να αντιμετωπίσει τους φόβους του και τις σκέψεις του!

Πηγή