25 Σεπ 2015

3 Δραστηριότητες για ενίσχυση της συγκέντρωσης...στο σπίτι!

Τώρα που ο καιρός "χαλάει" οι ευκαιρίες για κίνηση και εκτόνωση των παιδιών περιορίζονται...
παρ΄όλο που οι ανάγκες τους παραμένουν. 

Τί μπορούμε να κάνουμε για να τους παρέχουμε αυτές τις ευκαιρίες;
Η εφαρμογή των παρακάτω δραστηριοτήτων μπορεί να κάνει τη διαφορά, παρέχοντας στο παιδί πληθώρα κινητικών και αισθητηριακών ερεθισμάτων, τα οποία λειτουργούν τόσο σαν ρυθμιστές της αισθητηριακής αναζήτησης όσο και σαν διέξοδος της περισσευούμενης ενέργειας.

24 Σεπ 2015

Εργονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη γραφή & Εργοθεραπευτικές προσαρμογές

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά εμφανίζουν δυσκολίες στη γραφή και το γεγονός, αυτό, αποτελεί πολλές φορές την κύρια και πρωταρχική παραπομπή τους στον Εργοθεραπευτή (Amundson 2005, Denton, Cope & Moser 2006, Woodward & Swinth 2002). Συνεπώς, πολλοί Εργοθεραπευτές ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη μελέτη και την αποκατάσταση των προβλημάτων γραφής.

Η γραφή είναι μια πολυπαραγοντική δραστηριότητα της οποίας η ανάπτυξη και η ομαλή εξέλιξη επηρεάζεται και εξαρτάται από μια πληθώρα συνισταμένων. Στο παρόν άρθρο δε θα αναφερθούμε σε όλους αυτούς τους παράγοντες που συνδέονται με τη γραφή αλλά θα περιοριστούμε στους εργονομικούς παράγοντες (ergonomic factors) και τις αντισταθμιστικές τεχνικές (compensatory strategies)  – όπως είναι συγκεκριμένες τροποποιήσεις του περιβάλλοντος (environmental modifications) – που μπορεί να πραγματοποιήσει ο Εργοθεραπευτής για να ευοδώσει τη γραφή. 

Σύλληψη Μολυβιού


Σιγουρευτείτε ότι το παιδί κρατά σωστά το μολύβι, πρωτού ξεκινήσει τις ασκήσεις του, ακολουθώντας τις 5 παρακάτω οδηγίες....
Σύμφωνα με το Pin by Jennifer

























Φτιάξε έναν κύκλο με τα δάχτυλα, σαν να "λές ok" (με τον δείκτη & τον αντίχειρα).

Τοποθέτησε, το μολύβι ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείκτη.

Δίπλωσε τα άλλα 3 δάχτυλα στο εσωτερικό της παλάμης.

Ακούμπησε το μολύβι στο μεσαίο δάχτυλο (στην άκρη του).

Σιγουρέψου ότι η άκρη του μολυβιού κοιτά προς τα πίσω και ακουμπά στο "μαξιλάρι" που σχηματίζεται μεταξύ δείκτη και αντίχειρα, όπως φαίνεται στην εικόνα.


Απόδοση: Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια SIT

23 Σεπ 2015

5+5 Δραστηριότητες ενίσχυσης της λεπτής κίνησης

Το να μάθει ένα παιδί να κρατά σωστά το μολύβι, το πιρούνι και να χρησιμοποιεί σωστά το ψαλίδι είναι κάτι που συχνά φέρνουν οι γονείς ως αίτημα...

Η ανάπτυξη της λεπτής κίνησης και των διάφορων συλλήψεων του χεριού είναι δεξιότητες απαραίτητες στην καθημερινότητά μας, από το να βγάλω μερικά κέρματα από το πορτοφόλι χωρίς να είμαι αναγκασμένος να τα αδειάσω στο τραπέζι, μέχρι να επιλέξω το σωστό κλειδί και να το βάλω στην κλειδαριά!

Χρησιμοποιώντας αντικείμενα που όλοι έχουμε στο σπίτι μας μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες αυτές...

22 Σεπ 2015

Δραστηριότητα: "Πρόσεχε τον δρόμο"

Μια ενδιαφέρουσα και αρκετά προκλητική δραστηριότητα για παιδιά προ-σχολικής και πρώτης-σχολικής ηλικίας που ενισχύει τον οπτικοκινητικό συντονισμό, τον έλεγχο της αναπνοής (γιατί πρέπει να φυσήξουν τόσο...όσο) και της δύναμης καθώς και τη συγκέντρωση προσοχής.

21 Σεπ 2015

Οι πρώτες ενδείξεις αυτισμού στη βρεφική ηλικία

Συνήθως οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος διαγιγνώσκονται μετά τα 3 χρόνια ενός παιδιού, καθώς οι γονείς νωρίτερα είτε δεν εντοπίζουν τα συμπτώματα, είτε αρνούνται να τα παραδεχτούν, θεωρώντας ότι μεγαλώνοντας το παιδί τους θα τα ξεπεράσει.

Ωστόσο επειδή η έγκαιρη διάγνωση και η θεραπευτική παρέμβαση είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ας δούμε κάποιες πρώιμες ενδείξεις αυτισμού που εμφανίζονται σε βρέφη 6–24 μηνών:

18 Σεπ 2015

Τί είναι η "κοινωνική μάθηση";

Το παιδί από την στιγμή που γεννιέται μαθαίνει και η μάθηση έχει πολλές μορφές. Υπάρχουν όμως και συμπεριφορές μάθησης που το παιδί αποκτά απλώς παρατηρώντας και μιμούμενο άλλα πρότυπα χωρίς το ίδιο να ενεργεί και χωρίς να γίνεται  αποδέκτης το ίδιο κάποιας "αμοιβής". 

“Ετσι π.χ ένα παιδί μπορεί να γίνει περισσότερο επιθετικό απλώς πρατηρώντας επιθετικές συμπεριφορές άλλων, ακόμα και από την τηλεόραση.