Στην εποχή του Διαδικτύου και των προηγμένων μηχανών του, η αναζήτηση πληροφοριών έχει καταστεί εύκολη υπόθεση. Με μια αναζήτηση στο Google, μπορούμε να θυμηθούμε οτιδήποτε χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο. Τέσσερις επιστημονικές έρευνες τα αποτελέσματα των οποίων δημοσιεύονται στο περιοδικό Science δείχνουν ότι όταν πρέπει να απαντήσουμε σε δύσκολα ερωτήματα, δεν σκεφτόμαστε τις απαντήσεις αλλά την πρόσβαση στον υπολογιστή και το Ίντερνετ (για παράδειγμα: τι σκέφτεστε στο ερώτημα «υπάρχουν σημαίες μόνο με ένα χρώμα;»).
Ενδιαφέρον δε είναι ότι είναι πιθανότερο να θυμόμαστε που βρήκαμε ή αποθηκεύσαμε την πληροφορία, παρά την πληροφορία αυτή καθεαυτή («την έχω αποθηκεύσει στον φάκελο x»).
Από τις τέσσερις αυτές έρευνες στα τμήματα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν-Μάντισον και το Χάρβαρντ επιβεβαιώνεται η πεποίθηση ότι σήμερα χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ ως την προσωπική μας «εξωτερική μνήμη», ένα φαινόμενο που είναι γνωστό και ως Google Effect. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται η εξάρτησή μας από τα μέσα πρόσβασης και το Ίντερνετ με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει αυτό με φίλους και ειδικούς για απαντήσεις σε θέματα που κατέχουν.
Οι συνέπειες της χρήσης των μηχανών αναζήτησης στον εγκέφαλό μας δεν έχουν ακόμα διερευνηθεί σε βάθος, εντούτοις οι έρευνες αυτές υποδεικνύουν ότι ο εγκέφαλός μας αλλάζει προσανατολισμό σε σχέση με το πού να ψάξει για απαντήσεις. Πάντως, η επικεφαλής των ερευνών, Betsy Sparrow, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το Ίντερνετ έχει καταστεί η κύρια εξωτερική μας μνήμη» και η ανθρώπινη μνήμη προσαρμόζεται στην τεχνολογία επικοινωνιών.
Ενδιαφέρον δε είναι ότι είναι πιθανότερο να θυμόμαστε που βρήκαμε ή αποθηκεύσαμε την πληροφορία, παρά την πληροφορία αυτή καθεαυτή («την έχω αποθηκεύσει στον φάκελο x»).
Από τις τέσσερις αυτές έρευνες στα τμήματα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν-Μάντισον και το Χάρβαρντ επιβεβαιώνεται η πεποίθηση ότι σήμερα χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ ως την προσωπική μας «εξωτερική μνήμη», ένα φαινόμενο που είναι γνωστό και ως Google Effect. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται η εξάρτησή μας από τα μέσα πρόσβασης και το Ίντερνετ με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει αυτό με φίλους και ειδικούς για απαντήσεις σε θέματα που κατέχουν.
Οι συνέπειες της χρήσης των μηχανών αναζήτησης στον εγκέφαλό μας δεν έχουν ακόμα διερευνηθεί σε βάθος, εντούτοις οι έρευνες αυτές υποδεικνύουν ότι ο εγκέφαλός μας αλλάζει προσανατολισμό σε σχέση με το πού να ψάξει για απαντήσεις. Πάντως, η επικεφαλής των ερευνών, Betsy Sparrow, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το Ίντερνετ έχει καταστεί η κύρια εξωτερική μας μνήμη» και η ανθρώπινη μνήμη προσαρμόζεται στην τεχνολογία επικοινωνιών.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου