8 Μαΐ 2012

Μαθαίνουμε μαγειρεύοντας


 Η μαγειρική είναι ένας άκρως δημιουργικός τρόπος, με τον οποίο οι γονείς εκτός από διασκέδαση, μπορούν να προσφέρουν πάρα πολλά ερεθίσματα στα παιδιά, ενώ παράλληλα τα βοηθούν να εξασκήσουν πολλές δυνατότητες.


  • Ακοή (ακούς το νερό που βράζει;)
  • Αίσθηση του χρόνου (πόση ώρα θα αφήσουμε το κέικ στο φούρνο;)
  • Όσφρηση (μύρισες το κακάο;)
  • Λεπτή κινητικότητα (ζύμωμα, ανακάτεμα)
  • Αφή (κολλάει το ζυμάρι;)
  • Μαθηματική αντίληψη : (ένα αυγό, πολλά αυγά, σειρά των υλικών)
  • Όραση (φούσκωσε το κέικ; έλιωσε το βούτυρο;)
  • Γεύση

Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί (από 4 ετών π.χ.) τόσο περισσότερο μπορείτε να δίνετε έμφαση και στις ποσότητες που χρησιμοποιείτε.

Παροτρύνετέ το να προσέξει:
  • τον δείκτη της ζυγαριάς που δείχνει περισσότερο ή λιγότερο – ζητήστε του να σας πει ποτέ θα φτάσει ο δείκτης στον αριθμό 3 (για παράδειγμα 300 γρ.)
  • την μια κούπα με το λάδι που γεμίζετε όχι έως την κορυφή αλλά λίγο πιο κάτω (μισό, ή ένα τέταρτο)
  • τις 2 έως 3 γεμάτες κούπες αλεύρι που θα χρειαστείτε

Θυμηθείτε ότι όσον αφορά στις μαθηματικές έννοιες, αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο να μεταδώσετε, είναι οι αναλογίες των υλικών και ότι οι αριθμοί μας βοηθούν να ελέγχουμε και να μετράμε – σε πόση αναλογία (πολύ ή λίγο) θα χρησιμοποιήσουμε ποιά υλικά – για να υλοποιήσουμε τον στόχο μας.

Επικεντρώστε σε αυτές τις λέξεις : πολύ, λίγο, περισσότερο, λιγότερο, αριθμούς από το ένα έως το 5.

Δοκιμάστε και μια φορά τι θα γίνει εάν δεν μετρήσετε τα υλικά, ή δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας να μετρήσει με τον δικό του τρόπο τα υλικά, ας πούμε με μια κουτάλα ή μεζουρίτσα, έτσι ώστε να μάθει μέσω του αποτελέσματος, βιωματικά δηλαδή, την σημασία των αναλογιών και το νόημα της μέτρησης των υλικών. Ζητήστε να σας πει και πως μέτρησε τα υλικά – αρκετά πιθανόν να εφεύρει έναν νέο και πρωτότυπο τρόπο μέτρησης των υλικών – αν ναι, δείξτε ενδιαφέρον για αυτή του την ιδέα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...