11 Νοε 2014

15 Διασκεδαστικές δραστηριότητες για την εκμάθηση της Ορθογραφίας

Η εκμάθηση της ορθογραφίας είναι ένας «μπελάς» που οι περισσότεροι μαθητές θα ευχόντουσαν να μην υπήρχε. Κι όμως η ορθογραφία μπορεί να γίνει μια ευχάριστη δραστηριότητες για τους μικρούς μας φίλους με τη βοήθεια ορισμένων πρακτικών που θα μετατρέψουν την απλή καταγραφή λέξεων σε ένα ξεχωριστό παιχνίδι γνώσης. Φωνάξτε τα παιδιά σας, συζητήστε μαζί τους τις προτεινόμενες ασκήσεις και αποφασίστε από κοινού για το ποιες θα εφαρμόσετε στο διαβάσμά τους.


1. Αλφαβητική σειρά
Γράφω τις λέξεις βάζοντας τις σε αλφαβητική σειρά.

2. Δύσκολες λέξεις
Διαλέγω μερικές λέξεις που με δυσκολεύουν και τις γράφω. Στη συνέχεια χρωματίζω τα δύσκολα σημεία (π.χ. κλειδί).

3. Ίδια κατάληξη
Γράφω λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμα 3-5 λέξεις που να έχουν την ίδια κατάληξη.

4. Οικογένειες λέξεων – παράγωγα
Διαλέγω μερικές λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμη 3-5 λέξεις που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Μετά χρωματίζω την ίδια ρίζα τους.
(π.χ. κλειδί – κλειδώνω, κλειδαράς, κλειδαριά)

5. Αντίθετα – Συνώνυμα
Γράφω μερικές λέξεις και για κάθε μια γράφω την αντίθετη ή/και τη συνώνυμη της 
(π.χ. άσπρο ≠ μαύρο, άσπρο = λευκό)

6. Συλλαβίζω
Γράφω τις λέξεις χωρίζοντας τις σε συλλαβές (π.χ. κλει – δί ).

7. Φτιάχνω προτάσεις
Με τις λέξεις φτιάχνω δικές μου προτάσεις. Χρωματίζω τη λέξη της ορθογ.

8. Ενικός – πληθυντικός
Αλλάζω την ορθογραφία μου γράφοντας την από τον ενικό αριθμό στον πληθυντικό ή αντίστροφα.

9. Μέρη του λόγου
Γράφω τις λέξεις μου σε στήλες χωρίζοντας τις σε ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, κτλ. (ανάλογα).

10. Κόβω και κολλώ
Βρίσκω λέξεις της ορθογραφίας μου σε περιοδικά και εφημερίδες, τις κόβω και τις κολλώ.

11. Γίνομαι συγγραφέας
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω μια μικρή μικρή ιστορία, που μπορεί να είναι πραγματική, φανταστική ή ακόμη και ανέκδοτο!!!

12. Γίνομαι ποιητής
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω ένα μικρό ποίημα, ή μικρά δίστιχα .

13. Γίνομαι γελοιογράφος
Φτιάχνω μια γελοιογραφία και γράφω τη λεζάντα με λέξεις της ορθογραφίας μου.

14. Παιχνίδια
Φτιάχνω με τις λέξεις σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, σκάλες, κρεμάλα, αναγραμματισμούς, λείπουν γράμματα και ό,τι άλλο περνά απ’ το μυαλό μου για να παίξω με τους συμμαθητές μου.

15. Ζωγραφιά
Ζωγραφίζω αυτό που λέει η λέξη και γράφω από κάτω τη λέξη. Αν είναι πρόταση ζωγραφίζω τι λέει η πρόταση και γράφω ανάλογα την πρόταση




 
πηγή: www.infokids.gr
www.eidikospaidagogos.gr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...