20 Απρ 2015

Κάρτες Συναισθημάτων




Τι μπορούμε να αλλάξουμε ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να πετύχουν πιο πολλά στη ζωή τους;
Που οφείλεται η αποτυχία ανθρώπων με υψηλό δείκτη νοημοσύνης και η επιτυχία άλλων με μέτριο δείκτη; Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια ικανότητα που περιλαμβάνει αυτοέλεγχο, ζήλο και υπομονή και την αναζήτηση  κίνητρων του καθενός για τον εαυτό του.
Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να διδαχθούν στα παιδιά. Έτσι, θα τους προσφέρουμε μια καλύτερη ευκαιρία να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, αναπτύσσοντας τη συναισθηματική νοημοσύνη. Να διαβάζουμε τα δικά μας συναισθήματα και των άλλων, να χειριζόμαστε με ηρεμία τις σχέσεις μας, να ελέγχουμε τις παρορμήσεις. Όπως ακριβώς το έθεσε ο Αριστοτέλης: «να έχουμε τη σπάνια ικανότητα να θυμώνουμε με το σωστό πρόσωπο, στο σωστό βαθμό, τη σωστή στιγμή, για τη σωστή αιτία, και με το σωστό τρόπο».

17 Απρ 2015

NEBA: Τεστ για την ΔΕΠΥ

Μπορεί στα παιδιά να είναι έμφυτη η ανάγκη να είναι ονειροπόλα, να βαριούνται γρήγορα ή να αδιαφορούν για υποχρεώσεις ή αγγαρείες όπως τα μαθήματα όμως μερικές φορές η δυσκολία συγκέντρωσης ενδεχομένως να συνδέεται με συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία. Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία ένα ποσοστό που αγγίζει το 5% των παιδιών εμφανίζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) η οποία φαίνεται ότι προτιμά τα αγόρια παρά τα κορίτσια.

Πρόσφατα οι Αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενέκριναν την πρώτη δοκιμή του «τεστ εγκεφαλικών κυμάτων», αναφέροντας ότι μπορεί να βελτιώσει την ακρίβεια των διαγνώσεων.

16 Απρ 2015

H ΔΕΠΥ σε 17 φωτογραφίες


Συχνά λέμε ότι τα «μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις» και ότι τα παιδιά με ΔΕΠΥ αντιλαμβάνονται ευκολότερα και λειτουργούν καλύτερα με ένα εικονογραφημένο πρόγραμμα, παρά με προφορικές ή γραπτές οδηγίες. Αυτό συνήθως λειτουργεί και για τους ενήλικες, γι’ αυτό με τη βοήθεια της ιστοσελίδας  WebMD, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε τη ΔΕΠΥ μέσα από 17 φωτογραφίες.

15 Απρ 2015

Σχέση Παιδιού-Θεραπευτή: συμβουλές για θεραπευτές



Όλοι οι θεραπευτές που δουλεύουμε με παιδιά γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να δομήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, σεβασμού και εκτίμησης με το παιδί, πρωτού ακόμη θέσουμε τους θεραπευτικούς στόχους. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι ένα στοίχημα του θεραπευτή με τον εαυτό του, καθώς κάθε παιδί είναι μοναδικό. Η αλληλεπίδραση των δύο μελών είναι το πρώτο λιθαράκι, το οποίο θα αποτελέσει θεμέλιο στην μετέπειτα συνεργασία. 

Στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία περιγράφεται με τον όρο Pairing, δηλαδή Ζευγοποίηση. Τον όρο «ζευγοποίηση» πιθανότατα θα τον γνωρίζετε από το κινητό σας τηλέφωνο. Είναι η διαδικασία με την οποία το ένα κινητό «γνωρίζει» το άλλο, ώστε στο μέλλον να γίνεται άμεσα και χωρίς προβλήματα η επικοινωνία μεταξύ τους.
Είναι όμως ιδανικός για να περιγράψει την αρχή της σχέσης του θεραπευτή με το παιδί. Βοηθά το θεραπευτή να χτίσει μια σχέση αμοιβαίας συμπάθειας και εμπιστοσύνης με το παιδί, στην οποία θα στηρίξει αργότερα τη σχέση του με αυτό.

14 Απρ 2015

Πότε αναμένουμε το παιδί να λέει καθαρά το "Ρ"

Το "ρ" φαίνεται να δυσκολεύει αρκετά παιδάκια και να αγχώνει τους γονείς.
Ενώ το παιδί λέει όλα τα γράμματα καθαρά έχει δυσκολία στο "ρ" είτε σκέτο είτε μαζί με άλλο σύμφωνο. Το πότε πρέπει να λέει ένα παιδί όλα τα γράμματα καθαρά είναι το ερώτημα και η γενικά αποδεκτή απάντηση είναι μέχρι να πάει στην Α' Δημοτικού, δηλαδή το αργότερο στην αρχή της πρώτης τάξης.

 Μέχρι να γίνει η ολοκλήρωση της εξέλιξης της ομιλίας, το παιδί ίσως αντικαθιστά το "ρ" με "λ" ή γι" ή δεν το λέει καθόλου π.χ. λέει λόδα αντί ρόδα, νεγιό αντί νερό, λέει τώα αντί τώρα.

9 Απρ 2015

Καλή Ανάσταση

Τις ημέρες αυτές σας ευχόμαστε να περάσετε υπέροχα, όπου κι αν πάτε, ότι κι αν κάνετε...

Καλό Πάσχα 
Καλό τσούγκρισμα!


Θα είμαστε πάλι κοντά σας από την Τρίτη 14/04

8 Απρ 2015

Κανένα παιδί δεν γεννιέται απαιτητικό…απαιτητικό γίνεται!

Κανένα παιδί δεν γεννιέται απαιτητικό! Αν από την αρχή ξεκαθαρίσουμε τη διαφορά μεταξύ επιθυμίας και ανάγκης, εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε πως ένα μωρό κάτω των 6 μηνών δεν κλαίει επειδή είναι κακομαθημένο και θέλει να βρίσκεστε συνεχώς κοντά του, αλλά επειδή σας εκφράζει μια «αυθεντική» ανάγκη (πείνα, ανάγκη για ξεκούραση, για καθαριότητα κ.λπ.). Ένα βρέφος έχει απαιτήσεις μόνο αναφορικά με τις ανάγκες του και επομένως ο χαρακτηρισμός «κακομαθημένο μωρό» δεν υφίσταται. Αντίθετα, όταν λέμε πως ένα παιδί είναι κακομαθημένο εννοούμε πως επιδιώκει αδιάκοπα το ενδιαφέρον των γύρω του, εμφανίζει εγωιστικές τάσεις (π.χ. δεν αφήνει άλλο παιδάκι να παίζει με τα παιχνίδια του), ζηλεύει αυτά που ανήκουν στους άλλους και θέλει συνεχώς να περνά «το δικό του».

Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι δυνατόν ξαφνικά ένα παιδί να αρχίσει να εμφανίζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Οι έντονες απαιτήσεις είναι αποτέλεσμα της λανθασμένης συμπεριφοράς των γονιών. Σκεφτείτε το… Αν το μικρό σας έχει συνηθίσει να μην υφίσταται καμιά λογική συνέπεια σε σταθερή βάση όταν συμπεριφέρεται άσχημα, θα είναι δύσκολο ξαφνικά μια μέρα να του βάλετε όρια και ακόμα πιο δύσκολο να τα σεβαστεί, γιατί πολύ απλά δεν έχει μάθει να περιορίζεται. Αν οι κανόνες δεν τεθούν και δεν εφαρμοστούν από μικρή ηλικία, τα παιδιά αποκτούν σταδιακά την αίσθηση πως έχουν εξουσία, πως κάνουν ό,τι θέλουν και πως πάντα θα ικανοποιούνται οι επιθυμίες τους.

Εκτός από την υπερβολική «ελαστικότητα», ένα παιδί μπορεί να κακομάθει και στην περίπτωση που οι γονείς του είναι υπερπροστατευτικοί, αφού δεν το αφήνουν να παίρνει πρωτοβουλίες και να ψάχνει να βρίσκει τρόπους ώστε να λύνει μόνο του τα «προβλήματά» του (συναρμολόγηση ενός παιχνιδιού, λύση μιας άσκησης κ.λπ.).