9 Δεκ 2015

ΕΚΤΥΠΩΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ άσκηση οπτικής αντίληψης με χριστουγεννιάτικα αντικείμενα!!

Εκτυπώστε δωρεάν απο τον παρακάτω σύνδεσμο μια άσκηση οπτικής αντίληψης με θέμα τα Χριστούγεννα. Ενισχύστε την οπτική διάκριση, την οπτική σάρωση και τον οπτικοκινητικό συντονισμό.

Matrix Ball -Μια μπάλα για διαφορετικές χρήσεις!! (video)

Μια διαφορετική μπαλίτσα απο τις άλλες, μιας και το σχέδιο της επιτρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε ποικιλοτρόπως.

Δραστηριότητα με σφουγγάρι

Μια απλή και ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά, που μπορεί να γίνει στην κουζίνα παράλληλα με τις δουλειές της μαμάς και το μαγείρεμα.

Υλικά: Δοχείο με χλιαρό νερό
Ένα ή περισσότερα σφουγγάρια (μπορείτε να κόψετε το ένα σε περισσότερα)

Ένας "διαφορετικός" Άγιος Βασίλης!

Όσοι γονείς έχουν παιδιά που έχουν διαγνωστεί με αυτισμό ή βρίσκονται μέσα στο αυτιστικό φάσμα, γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι θόρυβοι, η πολυκοσμία και η σωματική επαφή είναι στοιχεία που τους προκαλούν άγχος και ένταση. Απλά καθημερινά πράγματα που για τα αλλά παιδιά είναι εύκολα, για τα παιδιά με αυτισμό αποτελούν πραγματική δοκιμασία, καθώς δεν μπορούν να διαχειριστούν όλα αυτά τα ερεθίσματα.

8 Δεκ 2015

Χριστουγεννιάτικο Στεφάνι από μανταλάκια

Τα ξύλινα μανταλάκια εκτός από την μπουγάδα του σπιτιού μπορούν να αποτελέσουν βασικό διακοσμητικό στοιχείο της  χριστουγεννιάτικης διακόσμησης  του σπιτιού σας. Ναι, ναι σωστά διαβάσατε. Με απλές και εύκολες κινήσεις και υλικά που όλοι έχουμε στο σπίτι θα σας δείξουμε πώς μπορείτε να μεταμορφώσετε τα ξύλινα μανταλάκια σας σε ένα χριστουγεννιάτικο στεφάνι.

Τί θα χρειαστείτε:

1 συρμάτινη κρεμάστρα
κόκκινες διακοσμητικές πέρλες
1 πακέτο ξύλινα μανταλάκια
μια διακοσμητική κορδέλα
σπρέι σε πράσινο χρώμα

7 Δεκ 2015

Eναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας που κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον




Όπως κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, έτσι και το κάθε παιδί θέλει το δικό του, ιδιαίτερο τρόπο για να το βοηθήσετε στην τάξη. Παραθέτουμε ορισμένες στρατηγικές που θα διευκολύνουν τα παιδιά στη μάθηση.

Δώστε τους εναλλακτικές επιλογές και τρόπους να ολοκληρώσουν μια εργασία. Άλλα παιδιά αντιδρούν καλύτερα στα οπτικά, άλλα στα ακουστικά, άλλα στα κιναισθητικά ερεθίσματα κτλ. Για παράδειγμα, αντί να γράψουν μια ιστορία ή μια έκθεση, μπορεί να προτιμούν να ζωγραφίσουν την ιστορία τους σαν ένα κόμικ, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση σε υπολογιστή ή να οργανώσουν μια μίνι θεατρική παράσταση για να πουν την ίδια ιστορία.

27 Οκτ 2015

27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Η Εργοθεραπεία (Occupational Therapy) είναι μια επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες. 

Οι Εργοθεραπευτές εργάζονται με άτομα που πάσχουν από ψυχικές, φυσικές (σωματικές), αναπτυξιακές ή/και συναισθηματικές διαταραχές, χρησιμοποιώντας θεραπείες οι οποίες αναπτύσσουν, ανακτούν ή διατηρούν τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής των ατόμων. Ο Εργοθεραπευτής βοηθά τα άτομα όχι μόνο να βελτιώσουν τις βασικές κινητικές λειτουργίες τους και τις ικανότητες συλλογιστικής τους, αλλά επίσης να αντισταθμίσουν τη μόνιμη απώλεια της εκάστοτε λειτουργίας. Ο απώτερος στόχος της Εργοθεραπείας είναι να βοηθήσει τα άτομα να έχουν ανεξάρτητη, παραγωγική και ικανοποιητική ζωή. Επιπλέον, οι Εργοθεραπευτές ασχολούνται ολοένα και περισσότερο με την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των κοινωνικών, πολιτικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που συμβάλλουν στον αποκλεισμό και τη στέρηση έργου.

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT) παρέχει τον ακόλουθο ορισμό της Εργοθεραπείας: «Η Εργοθεραπεία ως επιστήμη ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω της εμπλοκής στο έργο». Οι Εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν προσεκτική ανάλυση των φυσικών (σωματικών), περιβαλλοντικών, ψυχοκοινωνικών, διανοητικών, πνευματικών, πολιτικών και πολιτιστικών παραγόντων για να εντοπίσουν τα εμποδία για το έργο. Η Εργοθεραπεία αντλεί πληροφορίες από τον χώρο της ιατρικής, της ψυχολογίας, της κοινωνιολογίας, της ανθρωπολογίας και πολλών άλλων ειδικοτήτων προκειμένου να αναπτύξει τη δική της βάση γνώσεων. Ένα νέο πεδίο μελέτης, αυτό της Επιστήμης Έργου, έχει αναπτυχθεί για να ενισχύσει την τεκμηρίωση της επιστήμης.

H εργοθεραπεία (σύνθετος όρος εκ των έργο + θεραπεία) είναι η θεραπεία μιας διαταραχής μέσω σωματικού έργου.

Επίσης ορίζεται ως "θεραπεία ατόμων με σωματικά, συναισθηματικά ή κοινωνικά προβλήματα μέσω σκόπιμης δραστηριότητας για να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν ή να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους", ως "χρήση παραγωγικής ή δημιουργικής δραστηριότητας στη θεραπεία ή αποκατάσταση ατόμων με σωματικές ή συναισθηματικές διαταραχές" και ως "θεραπεία βασισμένη στην εμπλοκή σε σκόπιμες Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής, ειδικά για να παράσχει δυνατότητα ή να ενθαρρύνει τη συμμετοχή σε τέτοιες δραστηριότητες παρά τις βλάβες ή τους περιορισμούς σε σωματικές ή ψυχικές λειτουργίες".

Έχει επίσης περιγραφεί ως "επάγγελμα υγείας στην αποκατάσταση σχεδιασμένο να βοηθά άτομα όλων των ηλικιών με σωματικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά ή συναισθηματικά ελλείμματα να επανακτήσουν και να αποκτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για λειτουργική ανεξαρτησία, υγεία και ευεξία" και "θεραπευτική χρήση δραστηριοτήτων αυτοφροντίδας, παραγωγικότητας και ψυχαγωγίας για αύξηση λειτουργικότητας, προαγωγή της ανάπτυξης και πρόληψη αναπηρίας".

Η εργοθεραπεία είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη και το επάγγελμα υγείας που παρέχει εξειδικευμένη θεραπεία για να βοηθήσει ανθρώπους να αναπτύξουν, να επανακτήσουν ή να διατηρήσουν δεξιότητες απαραίτητες για να συμμετέχουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους.

Οι εργοθεραπευτές πετυχαίνουν το αποτέλεσμα αυτό, καθιστώντας τα άτομα ικανά να πραγματοποιούν δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν την ικανότητα τους να συμμετέχουν στην καθημερινή ζωή ή τροποποιώντας το φυσικό τους περιβάλλον, προκειμένου να υποστηρίξουν καλύτερα τη συμμετοχή τους.

Πηγή