21 Μαΐ 2012

Δραστηριότητα: Ναυμαχία

Ένα διαχρονικό παιχνίδι για παιδιά σχολικής ηλικίας!
Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι δύο φύλλα χαρτί (για τον κάθε παίκτη) στα οποία θα πρέπει να φτιάξετε πίνακες διπλής εισόδου

Για να το φτιάξετε:
Χωρίστε το κάθε χαρτί σε 11 γραμμές και 11 στήλες, όπως φαίνεται στη διπλανή εικόνα. Στην αρχή της κάθε γραμμής τοποθετήστε τα γράμματα (Α-Κ), ενώ τις στήλες θα πρέπει να τις αριθμήσετε (από το 1-10). Μόλις οι πίνακες είναι έτοιμοι, οι δύο παίκτες πρέπει να καθίσουν αντικριστά, έχοντας ο καθένας δύο πίνακες, έτσι ώστε να μην φαίνονται στον αντίπαλο. Ο ένας πίνακας θα χρησιμοποιηθεί για να τοποθετήσει ο κάθε παίκτης τα καράβια του, ενώ ο άλλος πίνακας είναι απαραίτητος για να σημειώνει τις επιθέσεις του προς τα πλοία του αντιπάλου.

Για να στήσετε το στόλο:
Ο κάθε παίκτης πρέπει τώρα να τοποθετήσει το στόλο του στον πίνακά του. Ο στόλος αποτελείται από 7 πλοία διαφόρων μεγεθών, όπως θα δείτε στην λίστα που ακολουθεί:
-2 πλοία, που το καθένα καλύπτει δύο τετράγωνα (βλ. Α1, Α2)
-2 πλοία, που το καθένα καλύπτει τρία τετράγωνα (βλ. J1,2,3)
-2 πλοία, που το καθένα καλύπτει τέσσερα τετράγωνα και
-το μεγαλύτερο πλοίο που καλύπτει έξι τετράγωνα.
Τα πλοία μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε πάνω στον πίνακα, οριζόντια ή κάθετα, αλλά όχι διαγώνια. Οι παίκτες μπορούν να σημαδέψουν τη θέση των πλοίων τους όπως δείχνει η εικόνα ή με κουκίδες (π.χ 2 κουκίδες για το μικρό και έξι για το μεγάλο πλοίο).

Πώς παίζουμε:
 Κάθε φορά που έρχεται η σειρά ενός παίκτη, λέει στην τύχη κάποιες συντεταγμένες (π.χ Γ2), εαν ο αντίπαλος έχει πλοίο στη συγκεκριμένη θέση, τον ενημερώνει ότι βρήκε στόχο, με τη χαρακτηριστική φράση "Μπούμ", εάν δεν υπάρχει καράβι σε εκείνη τη θέση η απάντηση είναι "Πλατς". Για να βυθιστεί όμως ένα καράβι θα πρέπει να χτυπηθούν όλα τα σημεία που καλύπτει (π.χ για να βυθιστεί το μεγαλύτερο πλοίο θα πρέπει να χτυπηθεί και στα 6 τετράγωνα που καλύπτει). Νικητής είναι εκείνος που θα βυθίσει πρώτος όλα τα πλοία του αντιπάλου.

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την οπτική αντίληψη, τη συνδυαστική ικανότητα, την επίλυση προβλήματος καθώς και τον χωρικό προσανατολισμό σε δισδιάστατο επίπεδο. Εάν το παιδί σας δυσκολεύεται, μπορείτε να φτιάξετε μικρότερο πίνακα (π.χ 5Χ5) ή να τοποθετήσετε μεγαλύτερα πλοία, τα οποία είναι πιο εύκολο να εντοπιστούν και κατ΄επέκταση να βυθιστούν!





Η γνώμη σας:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...