15 Φεβ 2013

Τα 15 εργαλεία για μια πολυαισθητηριακή διδασκαλία

Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση της διδασκαλίας αποτελεί βασική παράμετρο στη μάθηση των παιδιών με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ο ρόλος των αισθήσεων είναι κυρίαρχος. Η διέγερση της αφής, της ακοής και της όρασης βοηθά στην ενεργή συμμετοχή του παιδιού κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Έτσι οδηγούμαστε στην αποτελεσματικότερη πρόσληψη και επεξεργασία των πληροφοριών. Τα ελλείμματα στη μνήμη, στην αυτοματοποίηση, στη συγκέντρωση, στην οπτική και ακουστική διάκριση καθώς και στη κιναισθητική αντίληψη οδηγούν σε κενά στις σχολικές δεξιότητες και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν έγκαιρα.

Σύντομες λύσεις σε κοινά προβλήματα



Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό είναι πολλές.  Δυστυχώς, για πολλές από αυτές, δεν υπάρχει μία λύση που λειτουργεί σε όλες τις περιπτώσεις. Θα προσπαθήσουμε να προτείνουμε κάποιες προσεγγίσεις στα πέντε πιο κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό, ελπίζοντας οι λύσεις αυτές να λειτουργήσουν σε όσους τις δοκιμάσουν.

14 Φεβ 2013

Μια ένδειξη μεγαλοψυχίας

Η νίκη δεν είναι το παν. Αυτό φαίνεται να είχε στο μυαλό του ο Στίβεν Τζιαμπάπα επιτρέποντας στον 16χρονο Ντάνιελ Γκιλ να τον νικήσει σε αγώνα πάλης. Ο σχολικός πρωταθλητής από το σχολείο Μπέρλινγκτον, σημείωσε την πρώτη του ήττα μετά από καιρό, όμως όπως φαίνεται άξιζε τον κόπο.

"Δεν θέλω να φύγω ακόμα!"

Ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι γονείς είναι η άρνηση του παιδιού τους να επιστρέψει στο σπίτι έπειτα από μία έξοδο. Είτε πηγαίνετε μια βόλτα στην παιδική χαρά, είτε μια επίσκεψη σε φιλικό σπίτι, το παιδί σας δεν μπορεί να καταλάβει πότε είναι ώρα να φύγετε. Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει τη φράση "λίγο ακόμα, μαμά, σε παρακαλώ, λίγο ακόμα" και αυτό το λίγο σας φαίνεται πως κρατάει αιώνες;

Αν αντιμετωπίζετε συχνά αυτό το πρόβλημα, πρέπει να εφαρμόσετε μια τακτική, που θα ισχύει για όλες τις εξόδους σας και περιλαμβάνει τα παρακάτω:

13 Φεβ 2013

Πώς να φτιάξετε ένα πλυντήριο ρούχων με μία κούτα!

Έχετε μία κούτα; Φτιάξτε με το παιδί σας ένα πλυντήριο ρούχων και το παιχνίδι αρχίζει. Με πόσα λίγα πράγματα μπορούμε να φτιάξουμε παιχνίδια για το παιδί μας! Είναι ωραίο να παίζεις, να δημιουργείς.
 Η ιδέα που μας δίνει το Παίζουμε μαζί είναι πολύ ενδιαφέρουσα... Παρακατω δείτε τα βήματα δημιουργίας του...

Έξυπνα παιχνίδια και δραστηριότητες για μωρά 0-12 μηνών

Tα μωρά δεν έχουν ανάγκη τα ακριβά παιχνίδια – μόνο αυτό το βιβλίο και εσάς!

Το βιβλίο που σας δίνει την ευκαιρία να μάθετε ότι:
  •  Ο εγκέφαλος των μωρών είναι 250 τοις εκατό πιο δραστήριος από των ενηλίκων.
  •  Οι συνάψεις του εγκεφάλου έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί στα τρία πρώτα χρόνια ζωής.
  •  Προσφέροντας στο μωρό σας ενδιαφέροντα ερεθίσματα βοηθάτε την ανάπτυξη του εγκεφάλου του και του ανοίγετε το δρόμο προς την επιτυχημένη μάθηση στο μέλλον.
  • Τα οπτικά ερεθίσματα καλλιεργούν την περιέργεια, την προσοχή και τη συγκέντρωση των μωρών.
    

12 Φεβ 2013

Γιατί το «όχι» κάνει καλό στο παιδί

Όχι, μια λέξη τόσο μικρή, αλλά τόσο σημαντική… Όσο δύσκολο και αν είναι να ειπωθεί αυτή η μικρή λεξούλα από τους γονείς, είναι σημαντικό να κατανοήσουν πως όχι, στην πραγματικότητα δεν σημαίνει τιμωρία.

Όταν ένας γονιός λέει “όχι”, διδάσκει στο παιδί την ικανότητα να αισθάνεται ασφαλές με τον εαυτό του, με τις παρορμήσεις του, με τα όριά του. Η ψυχολόγος κυρία Χριστιάνα Ιορδάνου, αναλύει τον ρόλο του “όχι” στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού, επισημαίνοντας ότι όλα τα “όχι” δεν είναι ίδια…